ESCUCHA RADIO SELE

http://tunein.com/tuner/?StationId=9363&

martes, 22 de febrero de 2011

ARTICULOS DE PRENSA

Radio Sele
La Nueva España - 3 - Febreru - 2002
Dos mil personas piden en la calle la oficialidad del asturiano
Los manifestantes criticaron que tras veinte años de autonomía persista el «apartheid» en el que están sumidas la comunidad y su lengua.Un espléndido día de sol acompañó ayer en Oviedo la marcha de los cientos de personas que salieron a la calle para reclamar la oficialidad del asturiano.
Abría la manifestación una banda de gaitas que acompañó todo el trayecto con sones regionales. Tras ella una gran pancarta anunciaba el motivo de la concentración: «L’asturiano, llingua oficial». En primera fila se podían ver caras ya conocidas en tan reclamada petición: Francisco García Valledor y Jesús Iglesias, diputado y coordinador, respectivamente, de Izquierda Unida; Justo Rodríguez Braga, secretario general de UGT, y el gaitero José Ángel Hevia, entre otros. La marcha, que salió de la estación de Renfe, recorrió las calles de Oviedo para concluir en la plaza de Porlier, donde Xulio Elipe leyó un manifiesto reivindicativo y crítico con quienes «tienen a este país sumido en el apartheid desde hace veinte años». Añadió que manifestaciones como la de ayer son el único lenguaje que la Administración entiende, porque los veinte años de autonomía no han servido para acabar con el toque de queda que margina a una buena parte de los asturianos.
El manifiesto despreció las campañas de apoyo a la lengua puestas en marcha por el Principado porque «la solución pasa por una presencia constante en el sistema educativo desde la escuela a la Universidad, por la utilización de la lengua en los medios de comunicación y por el reconocimiento de villas y pueblos con su nombre». Las reivindicaciones leídas por Elipe eran coreadas con los gritos de «oficialidá, oficialidá» por todos los asistentes. «No pedimos nada que no se dé en otros lados. «No queremos una lengua de segunda, ni una autonomía de segunda, ni tampoco equipos de Segunda», dijo Elipe, lo que fue acogido con una gran ovación. «L’asturiano, llingua oficial» fue el lema de una marcha en la que no faltaron pancartas alusivas a la oficialidad y hasta un monigote que imitaba la figura del presidente del Principado, Vicente Álvares Areces, al que iban dirigidas la mayor parte de las coplas críticas que se cantaron durante la manifestación.
Se hizo también mención a las «agresiones» de que fue objeto la lengua asturiana en los últimos meses, entre las que se subrayó la «negativa a la creación de la licenciatura de Asturiano, la retirada de licencia a Radio Sele y la detención de militantes por defender los derechos lingüísticos». La marcha estuvo convocada por una plataforma integrada por distintas fuerzas, entre ellas CC OO, PAS, URAS, IU, UGT, Xunta Pola Defensa de la Llingua y Andecha Astur.
El Comercio - 3 - Febreru - 2002
Miles de personas se manifiestan en Oviedo para exigir la oficialidad de la llingua asturiana
La Policía Local no cortó las calles por las que discurrió la marcha b. menéndez campa Cerca de 3.000 personas se manifestaron ayer por las calles de Oviedo en favor de la oficialidad de la llingua. La marcha, que salió pasadas las doce y media del mediodía de la estación de la Renfe y discurrió por las principales arterias de la capital asturiana, transcurrió sin incidentes, pese a que la Policía Local no cortó al tráfico las calles afectadas.
La manifestación, convocada por CC.OO., CSI, SUATEA, UXT, Andecha Astur, BIA, IAS, Izquierda Xunida, Lliberación, PAS, URAS, FAC y la Xunta Pola Defensa de la Llingua Asturiana, concentró en Oviedo a cerca de 3.000 personas que aseguraban que el futuro de la llingua «pasa por la oficialidad». A la cabeza de la marcha, detrás del grupo de gaiteros de La Bandona, se encontraban el coordinador general de Izquierda Unida de Asturias, Jesús Iglesias y el portavoz de la coalición, Francisco Javier García Valledor; el secretario general de UGT, Justo Rodríguez Braga y el responsable en materia de educación del sindicato Daniel Gutiérrez; el secretario general de la Sección de Enseñanza de CC.OO., Antonio Abúlez y el gaitero José Ángel Hevia. Entre los manifestantes, la presidenta de la Academia de la Llingua, Ana Cano y su predecesor, Xosé Luis García Arias y el productor discográfico Lisardo Lombardía. La marcha recorrió las calles de Uría, Toreno, Santa Susana, Santa Cruz y San Francisco hasta llegar a la Plaza de Porlier, donde se dio lectura a un manifiesto.
Decenas de conductores que ayer circulaban por el centro de la capital quedaron atrapados al paso de la manifestación. Según explicaron los convocantes, el Ayuntamiento de Oviedo no cortó las calles al tráfico por haber recibido la convocatoria en bable. A la altura de la Plaza de España, varios manifestantes quemaron un muñeco que representaba al presidente del Principado, Vicente Álvarez Areces, y colocaron una pegatina, en la que estaba impreso un perfil de la delegada del Gobierno en Asturias, Mercedes Fernández y una leyenda insultante, en el monumento a los caídos. La siguiente parada se produjo frente a la Presidencia del Principado y la Junta General. Una vez en la Plaza Porlier, Xune Elipe, del grupo Dixebra, leyó el manifiesto en el que se denunciaba que los asturianos «seguimos sumidos en el 'apartheid' lingüístico que se impuso en este país hace veinte años, los mismos -en referencia a los políticos- que celebran ahora con tanto bombo, veinte años de Estatuto de Autonomía ¿Y qué? No hay nada que festejar».
Así, el escrito señalaba que la Ley de Uso del Asturiano «es papel mojado» y que las campañas publicitarias en favor de la llingua están «vacías de contenido» y exigieron una presencia digna del asturiano en el sistema educativo, unos medios de comunicación en esta lengua, y unos pueblos, villas y ciudades con sus «únicos y verdaderos» nombres. «No queremos una lengua de segunda, no queremos una autonomía de segunda ni unos políticos de segunda. ¡Hablo asturiano y estoy orgulloso!», concluía.
La Voz de Asturias - 3 - Febreru - 2002
MOVILIZACION EN OVIEDO
Miles de personas piden en la calle la oficialidad de la llingua Los manifestantes denuncian "continuas agresiones" a la lengua asturiana. A ritmo de gaitas y arropados por banderas asturianas, entre 2.000 y 3.000 personas recorrieron ayer las calles de Oviedo con un solo grito Oficialidá .
La manifestación, una de las más numerosas que se recuerdan, iba encabezada por una pancarta con el lema L'Asturianu llingua oficial . A su pie, los nombres de las trece organizaciones que firmaban la convocatoria.. Los participantes recorrieron varias calles de la ciudad. 2. Un muñeco con la imagen de Areces fue manteado durante el recorrido. 3. Un inmigrante contempla la marcha. Los manifestantes partían casi a las 13.00 horas de la Estación de Renfe para cruzar varias calles de Oviedo y llegar a la Plaza de Porlier. Xune Elipe, voz del grupo Dixebra, leía al término de la movilización un manifiesto centrado en los "sucesivos ataques" a la lengua asturiana. Durante el recorrido, los participantes centraron sus críticas en la política lingüística del PSOE.
Un muñeco con la imagen de Vicente Alvarez Areces, presidente de Asturias, centró buena parte de los reproches. Aunque no existen cifras oficiales, da cuenta de la afluencia de público el hecho de que la cabeza de la manifestación embocaba Toreno cuando la cola estaba en Renfe. Entre los manifestantes, destacaban en primera línea el coordinador general de Izquierda Unida en Asturias, Jesús Iglesias; el portavoz de la coalición en la Junta, Javier García Valledor; el secretario general de la UGT, Justo Rodríguez Braga, y el gaitero José Angel Hevia.
MINIMAS GARANTIAS El manifiesto incide en que sólo con la oficialidad de la lengua asturiana pueden garantizarse mínimamente los derechos de las personas que hablan asturiano. Sólo el reconocimiento de la llingua puede asegurar --continúa el manifiesto-- la supervivencia de la seña de identidad más importante que tiene un pueblo, su propia lengua. El líder de Dixebra hizó hincapié, durante la lectura, en las "constantes agresiones" al asturiano. Así, citó que la ley de uso se incumple sistemáticamente por el propio Gobierno asturiano. Critica el manifiesto también que la televisión en asturiano, tan necesaria para la supervivencia de la lengua, sigue en vía muerta y, además, se ha retirado "de forma antidemocrática" la licencia para Radio Sele. Subrayan también las organizaciones convocantes que la Delegación del Gobierno continúa su "cruzada" contra el asturiano al rechazar las ordenanzas municipales de Nava.
En el ámbito educativo, por último, critican los participantes el rechazo a la licenciatura en Filología Asturiana por parte del Consejo de Universidades y el trato dado a la asignatura en lengua asturiana por del Consejo de Estado.
PABLO ZARIQUIEGUI
Carta publicada nel diariu La Nueva España, 12 d'avientu de 2001
La llingua nes ondes
Fai quince años que RADIO SELE emite la so programación íntegramente n'asturianu. Dempués d'esi llargu andar, algamó col anterior gobiernu asturianu la llicencia pa entamar una radio comercial, que-y diera normalidá a les sos emisiones. Pero'l gobiernu antiasturianu d' Areces va reprimir esta radio quitándo-y una llicencia que tenía, nun actu de despotismu clásicu de los corruptos gobernadores de delles dictadures llatinoamericanes.
Los fechos respeuto al rapaz deteníu por increpalu dan fe de les intenciones represives del presidente asturianu, al cabu, fíu d'un guardia civil. Toles voces xuntes del asturianismu clamen por tener una voz nes ondes, RADIO SELE cola que espresase llibremente nuna democrácia que se supón pa tolos ciudadanos, falen la llingua que falen.
Areces, col so odiu hacia la llingua d' Asturies nun fai más que poner a la xente a la escontra de la so política insolidaria. A ver si d'una vegada los asturianos deprenden que'l gruesu presidente ye una pesada llastra pal nuesu país.
Gonzalo Peláez, Xixón.
Artículu apaecíu en La Voz de Asturias, 28 d'avientu de 2001.
Les torgues burocrátiques pa con Radio Sele
El mes de setiembre aportó con una mala noticia pa los asturianofalantes, la decisión del gobiernu asturianu de retira-y la llicencia a Radio Sele, única emisora qu'emite dafechu n'asturianu.
Tres de ñacer como radio llibre, RADIO SELE, algamara una de les diez llicencies pa emisores comerciales na FM de les conceciones feches pol gobiernu anterior. D'esta forma RADIO SELE yera la única que quedaba fuera d'aquel paquete de diez llicencies. La retirada vieno depués de la denuncia d'un particular, Ignacio Mortera, que quedare de mano fuera del concursu pa les llicencies.
Nun comunicáu oficial, RADIO SELE, desplicó cómo Mortera, pa poder sacar la llicencia, pidió que-y puntuaren un documentu qu'entregó fuera de plazu. RADIO SELE, acaba nesi comunicáu "calificando la retirada de la llicencia como un actu de corrupción".
Aparte de ser la única emisora en llingua asturiana con llicencia comercial, RADIO SELE, tamién yera la única d'aquelles diez que nun pertenez a ningún gran grupu de comunicación depués de que Radio Nalón pasare a manes de la cadena Ser. La emisora uvieína anunció, y cumplió pa cola anuncia, reclamar pola retirada de la llincencia, pero la propia emisora reconoz que nun tien munchu enfotu en que'l recursu salga alantre. RADIO SELE renunció que taba alcontrando torgues burocrátiques pa facer la reclamación, y tamién avisó de tar recoyendo firmes pa sofitar la so demanda.
Partíos políticos como Andecha Astur, o Izquierda Xunida, asociaciones como la Xunta Pola Defensa de la Llingua Asturiana, instituciones como l' Academia de la Llingua, y un bon garrapiellu de coleutivos culturales ficieron pública la so protesta por esta decisión y espresaron en dellos comunicaos la so solidaridá cola emisora uvieína, pidiéndo-y darréu al gobiernu asturianu que retrucara esta decisión pol dañu que fai a la normalización de la llingua asturiana.
Carta publicada nel diariu La Nueva España, 30 d'avientu de 2001.
RADIO SELE
Cuando hace unos tres años la Generalitat no renovó la licencia comercial de una emisora de la COPE, el revuelo que se montó, los ríos de tinta que corrieron y las horas de tertulias que se gastaron fueron ingentes. En ningún momento de la radiodifusión española había ocurrido un hecho similar. Y tal fue el escándalo público que se formó que la Generalitat tuvo que rectificar inmediatamente para hacer lo que tenía que haber hecho en un principio: renovar la concesión.
En Asturies, RADIO SELE, una radio libre a la que se le adjudicó por parte del Gobierno de Sergio Marqués una emisora comercial en 1999 de diez que se concedían en concurso público, está sufriendo un brutal acoso sin parangón en el Estado. El único antecedente, ya mencionado, dista a años luz de lo que aquí ocurre.
RADIO SELE es una emisora libre que emite íntegramente en llingua asturiana y cuyo deseo, cumplido al recibir la concesión como mejor proyecto de todos los presentados según el equipo de valoración del anterior Gobierno, era el de crear una emisora asturiana comercial e independiente (algo inexistente hasta ahora en Asturies y tan común en otras autonomías donde la oferta radiofónica es extraordinaria, con radios locales, autonómicas y estatales). RADIO SELE pretendía crear una emisora donde la sociedad asturiana se pudiese expresar las 24 horas. Una emisora donde se conociesen las noticias propias y del mundo en llingua asturiana, bajo un prisma asturiano y sin las pedantes conexiones a Madrid con las que continuamente nos martirizan (aunque más correcto sería decir que de vez en cuando dejan que desde aquí se emita algo).
Pero tras la concesión de las emisoras apareció en escena el nuevo Gobierno socialista y con él desembarcó la corrupción. Obvia que el proceso admisnistrativo de la concesión debía ya finalizar su curso para retrotraerlo a su antojo. Pone bajo sospecha la decisión del equipo de valoración del anterior Gobierno y decide volver a conceder las emisoras de nuevo. Y esto es algo muy gordo. Se cuestiona un Gobierno anterior, se deslegitiman sus decisiones y se vulnera la continuidad democrática. Todo ello desde el oscurantismo, la más absoluta desinformación y con sospechosas maniobras. Y tras la nueva concesión basada en criterios subjetivos, de las diez emisoras anteriores sólo se la quitan a RADIO SELE, la única que no pertenece o no se asoció a fuertes grupos de poder estatales, y generalmente próximos al partido gobernante. Su emisora es adjudicada a una persona vinculada al Partido Socialista.
Lo que en un principio suponía pensar que Asturies iba a contar con un nuevo y diferente medio de comunicación, y además, lo que es más importante y por lo que se apuesta realmente, en llingua asturiana, va a ser otro poste más de repetición de lo emitido desde Madrid.
Lo de RADIO SELE es un grávisimo acto que debería ser tratado por los partidos de la oposición en la Xunta Xeneral. De no ser así, nos sentiríamos huérfanos de protección y se pondría en evidencia, una vez más, la sangrante necesidad de un partido que defienda los intereses de todos los asturianos.
La suspensión de la licencia a RADIO SELE es un tiro en la nuca a nuestra cultura. Y es que no hay mayor injusticia que la amparada bajo la ley. Un abrazu pa Xulio Casado.
Bertu Ordiales, La Pola L.lena.
TALLER LLITERARIU
ACRÓSTICU
Siento nes ondes la fala del mio pueblu
Escaecía porque nun la dexen tar.
L'andecha glaya per dientro y per fuera,
Enfotada en caltener la llingua los güelos.
Güei toca lluchar
L'arma: la pallabra.
Agora nun vamos callar:
Yerba, orbayar, guah.a, trabayu...la radio sigue.
Asgaya vamos falar:
Xuntanza, fíu, l.luna, h.onte...la radio sigue.
Un gabitu vamos echar.
Suañando cola oficialidá.
Tolos pueblos col nome popular:
Illas, Cuaña, L.luarca, Ribesella, Sayambre...
Cultura nun ye sólo: xanes, gaites y sidrina.
IXUXÚ!
Aú ta la radio comercial?
Les noticies - 16 - Avientu - 2001
ESCÁNER
SELE
Tres d'unes selmanes de calter sabáticu que me tienen valío p'arrimame ensin prexuicios a lo que pasa, tono al Escáner. Si me preguntes que cuála ye la pallabra más guapa del asturianu, diríate que "sele". Téngola nel cantu la memoria desque m'acuerdo: dicíala mio güela y mio pá. "Aselez, ne...", "tira sele"... "Sele" axústase al significáu como un guante de pelres: esmuz na llingua, corporízase y faise húmida y suave. "Sele" ye pallabra enfática qu'entiende'l que nun ye asturianu. Pos bien, "Sele" ye'l nome de la única empresa, y axústome a esti étimu, de radiodifusión asturiana. La comunicación n'Asturies tien un códigu A, cerráu, propiedá de los grandes lobbies ideolóxico-empresariales de la Comunicación nel Estáu y que va de la Nueva España a la Televisión Regional, en pasando pela Ser o la Cope. Y un códigu B, llibérrimu, probe pero significatible, de lo que ye, o meyor, de lo que pudiere ser esta nación: Les Noticies, los fancinos qu'aínda sobreviven, les parés enllenes de pintaes, dalguna Televisión Local y les Radios Llibres y... Radio Sele, claro. Eso ye too.
El Gobiernu de los Sátrapes d'Areces (sedría inxusto reducilo a él: munchos son los llamaos y pocos los escoyíos: caterva d'aristócrates inorantes y crueles) tien armao una auténtica falcatrúa llegalista de tipu mafiosu pa quitar la llicencia comercial de Radio Sele y dá-yla a ún de los sátrapes amigos. Sicasí, hasta ehí too suena a vieyo, too suena a repetío y esta tierra, esti pueblu atarraquitáu d'eunucos conceutuales, da otra preba d'indiferencia, d'estupidez, de crueldá, pa colos que creen nella... Pero pal casu tien otru valor añedíu. Nunca enxamás la maquinaria del poder se punxera tan de manera al serviciu d'intereses económicos y sociales tan ayenos a la nuesa propia realidá. Y eso afita una tendencia, un millón de vegaes enunciada y que yá tien de ser denunciada hasta nos xulgaos de guardia: somos les víctimes d'un xenocidiu cultural. Y, que naide nun lo escaeza, hasta los muertos tienen el drechu a l'autodefensa.
Adolfo Camilo Díaz
La Nueva España - 8 - Avientu - 2001
En corto y por derecho: Aquel funesto día en que inauguramos el «Elogio»
Es de suponer que a los asturianos afines a Vicente Álvarez Areces, presidente del Principado, se les puso la carne de gallina después de la proyección en el teatro Jovellanos de la película del mismo nombre («Carne de Gallina»). El pasado viernes, tras la exhibición de este filme que retrata en clave de comedia la crisis de las Cuencas, un grupo de personas mosqueadas por la retirada de la licencia a Radio Sele comenzaron a increpar a Areces en el patio de butacas del coliseo gijonés.
Los críticos gritaban «¡Basta ya de represión, libertad de expresión!». Después de ver esta película de Javier Maqua, con guión del genial Maxi Rodríguez ­y con el siguiente mensaje «Asturias es un cadáver que no se deja embalsamar»­, en la gala de clausura del Festival Internacional de Cine de Gijón, las cosas fueron calentándose y acabaron con un joven detenido por indicación del mismísimo Álvarez Areces, según relataba hace días en esta páginas Julio Casado, el propio ciudadano que pasó la noche en comisaría a consecuencia de su supuesta fogosidad «llingüística».
Al joven, militante de la Xunta por la Defensa de la Llingua, se le acusa de insultar y amenazar al jefe del Ejecutivo asturiano. l Sin embargo, no es éste el primer encontronazo que Vicente Álvarez Areces tiene con un ciudadano indignado por su gestión. Un conocido periodista de esta región sufre desde hace años en silencio por considerarse el culpable indirecto de una sonada agresión que Tini sufrió hace una década, cuando ocupaba el cargo de alcalde de Gijón. Ese reportero, puesto al habla ayer mismo en sesión de confesión con el gacetillero que les escribe hoy, relató que en el día de la inauguración del Elogio del Horizonte ­10 de junio de 1990­ se encontraba con otro compañero de la prensa charlando amigablemente a la espera de que comenzase el acto en el cerro Santa Catalina, donde se dio cita una nutrida representación de políticos asturianos en torno al escultor Eduardo Chillida.
Había una más que notable presencia policial pues, por aquellos años, estaba en plena efervescencia el conflicto laboral de Confecciones Gijón. Precaución inútil; no habría de venir de ese flanco el bombazo informativo del día. De pronto, se acercó a la pareja de periodistas que hacía tiempo un hombre un tanto apresurado que, sin presentación alguna, les espetó: ­Hoy tengo ganes de da-i unes hosties a alguien ¿A quien i-les doy? Los dos informadores se quedaron un segundo estupefactos y, pensando que se trataba otra exhibición de humor gijonés, amablemente le indicaron: ­Pues ahí tienes al Alcalde. Da-i a él les hosties; a nosotros qué nos dices. Y, sin mediar más palabras, allá se fue el anónimo vecino contra el Alcalde. Y vaya si se las dio.
De resulta de aquella agresión, que tenía por objeto reivindicar la concesión de un piso social, el ciudadano ­residente en un vivienda de La Camocha ciertamente carente de las mínimas condiciones­ se pasó un tiempo entre rejas. Desde aquellos funestos acontecimientos que ensombrecieron la vida pública local ­que casi amoratan el rostro hoy presidencial y que pusieron a la sombra al vecino­, como alma en pena se ve cada noche junto al Elogio del Horizonte vagar el alma del anónimo y querido periodista que ayer, cuando me contaba todas estas cosas dejaba correr una lágrima de amargura. Prubitín. (Para la terapia de hoy tómense una tila y dejen en paz a Tini Areces).
Arturo Roman
LES NOTICIES - 9 - AVIENTU - 2001
Más de dos mil asturianos salen a la cai en defensa de Radio Sele
Ente 2000 y 3000 persones salieron esti llunes a la cai n'Uviéu en defensa de la llibertá d'espresión y en solidaridá con Radio Sele,la única emisora qu'emite íntegramente n'asturianu y a la que'l Gobiernu quitó va poco la llicencia.La manifestación, convocada pola Plataforma d'Apoyu a esta radio, contó cola presencia de representantes políticos y sindicales, asina como personalidaes de la sociedá civil y d'asociaciones culturales.
La marcha discurrió peles cais de la capital, pasó per delantre de la séde de presidencia y acabó cola lleturad'un manifiestu por parte de Lluís Portal, de Periodistes pol Asturianu.
El vienres anterior, un miembru de la Xunta pola Defensa de la Llingua foi deteníu en Xixón por increpar al presidente del Principáu, Vicente Álvarez Areces, pela ceremonia de clausura del Festival de Cine.
La cai pide n'Uviéu la llicencia de Radio Sele
Miles de ciudadanos xúntese nuna manifestación cívica en defensa de la única emisora comercial qu'emite íntegramente n'asturianu y reclamen al Gobiernu llibertá d'espresión
La manifestación n'apoyu a Radio Sele congregó, esti día 3 d'Avientu, a unos miles de persones(3000 sigún la organización, 2000 sigún fontes municipales) que discurrierón pacíficamente dende la Estación del Norte n'Uvieu, onde taba convocada la movilización cívica, a la Plaza de la Escandalera, pasando pela cai Uria y Fruela y encendiéndose la protesta delantre del edificiu de la Presidencia del Gobiernu Asturianu.
La manifestación taba convocada por organizaciones polítiques, sindicales y culturales, constituídes en Plataforma, y protestaben pola decisión del Gobiernu asturianu de quita-y a Radio Sele, única emisora del país qu'emite íntegramente n'asturianu, la llicencia comercial. Sigún los directivos de la emisora asturianista, que lleva más de quince años nes ondes, Radio Sele obtuvo la llicencia del Gobiernu de Sergio Marqués pa un proyectu de Radio n'asturianu nel conceyu de Llanera, una de les places más ambicioses pola so centralidá. Poco depués de la investidura d'Areces, foi emitíu un recursu d'un particular que reclamaba cuatro emisores del área central.
El Gobiernu, mediante una operación cuando menos escura, entamó otra vuelta la concesión de llicencies y anuló'l fallu del concursu del Gobiernu anterior, quitándo-y la llicencia a Radio Sele.
La manifestación, como dicimos, discurrió nun ambiente d'absoluta normalidá. Los ánimos con too y con eso, taben contrarios. La detención el vienres 30 de Payares de Xulio Casado, en condiciones rocambolesques, daba un significáu a la manifestación más fondu.< Tamos equí , fundamentalmente, pola defensa de la llibertá d'expresión. Tamos por Radio Sele y pola decisión del Gobiernu central d'interponer un recursu a la oficialidá del asturianu en Nava. Tamos equí en solidaridá con Xulio Casado, deteníu pol presidente Areces>, comenta ún de los manifestantes.
Xulio Casado, de la Xunta Moza, arreyada a la Xunta pola Defensa de la Llingua, foi deteníu pol propiu presidente Areces, que lu agarró y lu entregó a la policía, nel día de la clausura del Festival de Cine de Xixón, ún de los foros más abiertos y rupturistes d'Asturies. Casado taba esperando pa salir del cine cuando vió pasar delantre d'el a la comitiva d'Areces. Un impulsu (salióme del alma) llevólu a repetir l'eslogan de la Plataforma n'Apoyu a Radio Sele:"el Gobiernu del PSOE robó-y la llicencia a Radio Sele". Areces mirólu y acercóse a les butaques onde taba'l militante de la Xunta pola Defensa de la Llingua. "Creí que venía a falar conmigo, democráticamente, a preguntame por qué pensaba eso". Pero nun foi asina. El Presidente del Gobiernu, encrespáu tal vez poles protestes que tuviera la entrada del Teatru Xovellanos, acercóse a Casado, garrólu y encamentó a ún de los guardaespaldes: <Detenga a ese chico que me llamó cabrón>.
Xulio pasó la nueche nel calabozu. Ellí tóme-y declaración, infórmenlu que lu acusaben d'insultos graves y que se tien que presentar los díes 1 y 15 de cada mes en comisaría.
Presidencia del Gobiernu al pieslle d'esta redacción, nun fixo ninguna declaración d'esti estremu, anque en círculos bien informaos dábase por supuesto que Vicente Álvarez Areces presentara la denuncia.
Con toos estos antecedentes, la manifestación discurrió pacífica, cuasi solemne, coreando gritos en favor de la llingua asturiana yla llibertá d'espresión.Representantes parlamentarios d'IX, como Francisco Javier Valledor y Noemí Martín, xuntáronse a la vera d'otros de la URAS como Leonardo Verdín y Sergio Marqués. Militantes d'Andecha Astur, Izquierda Asturiana y la Xunta pola Defensa de la Llingua fixeron el mesmu recorríu, nun ambiente onde rescamplaba la xuventú.Peles cais d'Uviéu diben los académicos de la llingua Xosé Lluis García Arias, Roberto González-Quevedo, Carlos Lastra y Xosé Antón Riaño. Escritores como Antón García, Esther Prieto, Xuan Ignaciu Llope, Naciu i Riguilón o Xulio Vixil Castañón acompañaben a los manifestantes. Los conceyales d'Uviéu d'IX, Roberto Sanchez Ramos "Rivi" y Celso Miranda empobinaben a militantes d'esta organización n'Uviéu. Miembros del Colectivu Etnográficu Belenos ( Antón Sevilla, Astur Paredes, Gausón Fernández ) tamién espresaben el so descontentu pola decisión gubernamental.
Una manifestación que tuvo'l so puntu álxidu frente al edificiu de la Presidencia, onde aumentarón considerablemente les protestes y qu'acabó con un setíu discursu del periodista Lluís Portal, qu'en nome de Periodistes pol Asturianu y la Plataforma pidió al Gobiernu d'Álvarez Areces que rectificara y devolviera la llicencia a Radio Sele.
¿POR QUÉ TAMOS EQUÍ?
Fernando Álvarez-Balbuena(XDLA):
Llevamos diez díes dándoles toes nelmismu sitiu y la xente yá ta fartuco.Protestamos por Radio Sele, pol determín de la Delegada del Gobiernu d'impugnar la oficialidá en Nava, pola detención de Xulio Casado.... Una serie de coses qu'indiquen claramente los baxos niveles democráticos que ta viviendo Asturies.

Plácido MenéndezArango(Empresariu)
Nun podemos tar transixendo siempre con esti tipu de coses. Nun sé qué tipu d'insultu dixo esi chaval a Areces, pero yo toi seguru de que la metá de los asturianos pensamos lo mesmo, anque nun lo digamos públicamente. Nun pue ser que tou gobiernu que llegue enmiende lo que fixo l'anterior. Nun se puede quitar una vía d'información a los asturianos.

Roberto Sánchez Ramos "Rivi" ( IX ):Toi equí porque hai un movimientu cultural realmente esistente en tornu a un dial, a un espaciu de llibertá, y nun entiendo la cacicada fecha pol presidente del Pricipáu d'Asturies. La meyor forma que tien Areces ye rebocar los propios alcuerdos y siguir dando lo que tenía. Pido-y al PSOE que revoque estos alcuerdos. La cacicada ta fecha y hai que rectificar.
Antón García (Escritor y Editor): Quiero manifestar el mio apoyu a Radio Sele y manifestar el mio rechazu a una midida que m'abulta francamente desafortunada.
Lluis Portal (Periodistes pol Asturianu):La defensa de Radio Sele ye mui simbólica. Nun podemos consentir l'arbitrariedá pola que se-y retirá la llicencia.
Xose Lluis García Arias( Académicu de la Llingua): Hai una falta de llibertá grave n'Asturies. Falta de llibertá que se resume, pel momentu, nun ataque brutal escontra Radio Sele, que se sigue col problema grave y imprecindible motiváu polos fechos de Nava, y sigue con dalgo que nun entiendo:que'l presidente del Pricipáu pierda los nervios por una cosa pa la que tien que tar mentalmente mui preparáu. Ye por eso polo que, como ciudadanu, toi equí. Sospecho que va haber que volver munches veces. Tienen munches coses na recámara que nun saben.
David Rivas (Andecha Astur): Tamos fartos de represión. Nun ye que selemente acaben coles coses, sinón qu'acaben colo poco que se fixo. Toi equí porque nesti país falta lluchar polo evidente.
Xuan Bello
Le Noticies - 9 - Avientu - 2001
L'INSULTU
El presidente del Principáu, Vicente Alberto Álvarez Areces, xestor d'una mayoria absoluta plenipotenciaria, sintióse insultáu'l vienres de la selmana pasada, na clusura del Festival de Cine de Xixón, por un militante de la Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana que-y recriminó la so actitú na retirada de la llicencia d'emisión a Radio Sele.
Nun piense'l presidente que nun s'entiende'l so malestar. Miles de persones que se sienten insultaes un día sí y otru tamién baxo una montonada de prohibiciones, vetos y negaciones que tienen, en bona parte, el so orixe nes polítiques qu'executa o que dexa d'executar el Gobiernu d'Areces. Vense insultaes cuando nun se-yos permite utilizar la llingua pa exercer el so trabayu, cuando nun atopen nel dial de la radio nenguna emisora con llicencia comercial pa emitir n'asturianu nin nenguna canal na caxa tonta con acentu de la tierra, cuando se multa a neñes y neños por falar nel colexu como falen en casa, cuando se-yos roba la toponimia tradicional o cuando nun se-yos dexa facer usu natural del idioma del país ne rellaciones coloes alministraciones públiques.
El presidente Álvarez Areces, promotor d'una cacería silenciosa contra la llingua asturiana-que ye una cacería contra la memoria d'un pueblu-, insulta sistematicamente a esi 62 por cientu de la población d'Asturies que quier y que pide la oficialidá de la lligua, la fe de la vida del nuesu idioma.
El presidente Areces quiciaes merez 620.000 nueches d'estancia (unos 1.700 años) nos calabozos de la Comisaría de Policía de Xixón,una por cada ciudadana o ciudadanu a los qu'insulta con premeditación, alevosía y fondos públicos a traviés de la so política en materia sociollinguistica. Pero nun queremos los calabozos pa naide, sinon qu'asuma les responsabilidaes pa les que s'ofreció de forma pública y notoria pela vía de la política.
Paez mentira qu'a estes altures seya necesariu recorda-y a Areces que tien el deber de garantizar los drechos civiles y culturales del pueblu que-y dexa, n'emprestu, el Gobiernu.
Francisco Álvarez
Les Noticies - 9 - Avientu- 2001
EL BARDU ERRANTE EL BARDU ERRANTE EL BARDU ERRANTE EL BARDU ERRANTE
Llibertá d'espresión
Cuenten de la democracia ateniense que diba Solón pela cai, y detrás, acorviándolu, un ciudadanu, Conque volvióse Solón y entrugó-y qué mal-y fixere. Retolicára-y l'otru que taba fartu velu mandar y nun yera a aguantar aquella llei que dicíen democracia. Calló la boca Solón, y cuando-y refunfuñaren que cómo toleraba que lu insultaren, retrucó que la democracia tamién yera eso:Que la llei de Solón garantizaba la llibertá d'espresión.
Lo que dixebra a un tiranu d'un demócrata ye talamente'l talante. Que'l Cabezaleru del Principáu nun tenga cosa meyor que facer que, manodura xusticiera, garrar a un rapaz y metelu presu por sopelexar que-y arrampuñara-presuntamente-la llicencia a una probe radio independiente de llingua probina, ye pa plasmar. Nunsé si se decata'l ciudadanu Areces que cola xente represa ganará autoridá Su Escelencia, pero pierde muncho'l paisanu, col estilu gobernar del señor Xigantón.
<La radio esa>, que tien nome, ye Radio Sele. Lo que nun tien nome son les maneres d'un gobernante que va de demócrata y socialista. Qu'amás de facer represión de la llingua cola radiotelevisión, meta presu a un asturianista por falar, ye'l colmu. Que diga que por insultar, ye de risa. Si l'asturianu nun esiste, imposible sentilo espotricar. Una manifestación bablista ye muda por definición. Entós, ¿cómo ye que siente n'asturianu gorgutar pallabrón al mudu falador?...Nerón cubrióse degloria. <¡Areces, llévanos presos!>, glayaba la sele canción. Lo de Xulio Casado igual tenía solución:Metenos presos. L'asturianu, llingua oficial en Villabona. Tol mundu na prisión, con Dixebra y rock and roll....
Tamos fartos de represión. D'eso tamién tenía d'alcordase'l Presidente d'esta república bananera. Va diferencia de Belarmino Tomás a Tinitón, que va tener que facer un Tinimóvil pa tar de mandamás en Tinilandia. A Mariquina la Galana van llevala presa por desacatu a l'autoridá, porque diz ella, muerta risa, que llamar nun lu llama fartón, nun vaya ser presunción y la emplume'l diañu por atentáu al honor:<Tinitón, fartón,/ deprende de Solón:/ llibertá d'espresión>.
Anxel Nava
© Radio Sele 2001
Asturias | Nuevas concesiones de radio

Re: TDT autonómica y local en Asturias

Notapor aitorillo » 08 Jul 2010, 21:40
La historia del problema de radio sele puede verse en su web:
http://radiosele.iespana.es/prensa.htm
y resumido en wikipedia
En 1999, bajo el gobierno de Sergio Marqués, Radio Sele se presentó a un concurso abierto para la concesión de licencias comerciales de radio, obteniendo la más alta puntuación y por tanto la licencia, que le permitía aumentar su cobertura y posibilidades publicitarias.

Unos años más tarde, el nuevo presidente Vicente Álvarez Areces modificó las condiciones del concurso con efecto retroactivo, pasando la licencia a manos de una persona vinculada al PSOE, en una controvertida decisión que fue recurrida por Radio Sele ante los tribunales. En 2005, el juez falla a favor de Radio Sele, declarando la modificación del concurso como ilegal y obligando a la devolución de la licencia a su adjudicatario original. El Gobierno asturiano aún no ha cumplido la sentencia, y en el dial asignado a Radio Sele emite actualmente una emisora que actúa como mero poste repetidor de la señal de Punto Radio.

En septiembre de 2006, la emisora se vio obligada a cambiar la frecuencia de emisión habitual hasta entonces (en el 106.5 de FM) por el 106.1, debido a que su señal era interferida por el inicio de emisiones radiofónicas del canal público autonómico Radio Televisión del Principado de Asturias, a través del 106.4.

 

No hay comentarios:

Publicar un comentario